Sprzedaż - księgowość

Small Business, jak sama nazwa wskazuje, jest systemem komputerowym przystosowanym idealnie pod potrzeby prowadzenia niewielkich sklepów, oraz dyskontów spożywczych, dającym możliwość elastycznego dopasowania do potrzeb użytkownika. Program jest bardzo wszechstronny i niezwykle ułatwia funkcjonowanie każdego biznesu handlowego, w szczególności sklepów i punktów usługowych, w których potrzebna jest w szczególności integracja systemu z urządzeniami sklepowymi. Połączenie komputera z kasa fiskalną, wagą czy sprzętami metkującymi i inwentaryzacyjnymi umożliwia sprawne wykonywanie standardowych czynności, z jakimi mają do czynienia pracownicy sklepów. Dzięki korzystaniu z systemu wsparcia sprzedaży Small Business możliwe jest wprowadzenie kodów kreskowych do komputera, podłączenie skanera kodów, dzięki któremu praca na kasie jest szybsza i mniej skomplikowana. Do komputera można też podłączyć urządzenia wagowe oraz drukarki, które umożliwiają błyskawiczne zważenie produktu, określenie jego ceny oraz wydrukowanie paragonu. Oprócz tego Small Business obsługuje terminale płatnicze i karty rabatowe, co powoduje, że w sklepie stosującym ten system możliwa jest obsługa klientów na najwyższym poziomie.

Praca w sklepie polega przede wszystkim na zamawianiu towaru, wprowadzaniu go na stan, kontrolowaniu utargów oraz stanu magazynowego, a także prowadzeniu sprzedaży na wysokim poziomie, z uwzględnieniem skrupulatnej dokumentacji najmniejszej nawet transakcji. Dzieki systemowi Small Business wszystkie te czynności są znacznie łatwiejsze, prostsza i szybsza wydaje się też być inwentaryzacja – po podłączeniu urządzenia skanującego przeznaczonego do inwentaryzacji, można błyskawicznie bez ręcznego wstukiwania danych wprowadzić dany towar na stan sklepu.

Small Business to jeden z najlepszych systemów używanych do pracy w sklepach, jaki mamy do wyboru na polskim rynku. Prowadząc sklep czy dyskont spożywczy jesteśmy zmuszeni do wprowadzenia do użytku nowoczesnych, usprawniających pracę systemów takich jak ten, dlatego zainwestujmy od razu w system najlepszy, jaki możemy kupić. Istotne we wprowadzaniu Small Business do użytku jest to, że działa on w najpopularniejszym na świecie środowisku – Windows, w systemie Vista, ME, 2000, XP, Windows 7, tak więc nie potrzebujemy dodatkowo uczyć się obsługi innych systemów operacyjnych, by móc korzystać ze Small Business. Warto zadbać o wygodę własną i pracowników podczas wykonywania standardowych czynności w sklepie, i wdrożyć system Small Business do swojego biznesu! 

Małe przedsiębiorstwa, sklepy i hurtownie potrzebują specjalnych programów komputerowych, które znacznie ułatwiają funkcjonowanie firmy. Umożliwiają one trzymanie wszelkich danych przedsiębiorstwa w jednym miejscu i sterowanie nimi z poziomu administratora komputera. Oferujemy wdrażanie doskonałego systemu Subiekt GT, opracowanego specjalnie dla niewielkich przedsiębiorstw, sklepów, hurtowni, wspomagającego sprzedaż.

Zalety, jakie posiada Subiekt GT z pewnością doceni każdy, kto kiedykolwiek miał do czynienia z prowadzeniem sklepu. Posiada on przede wszystkim możliwość prowadzenia kartoteki towarów oraz opakowań kaucyjnych, ale także usług. Dzięki niemu możliwe jest płacenie w sklepie kartą kredytową bądź kredytowanie płatności, lub dokonywanie przedpłaty. Subiekt GT umożliwia obsługę rachunków bankowych, łącznie z operacjami wpłat i wypłat oraz transferów. Ten system komputerowy usprawnia pracę całego sklepu, ułatwia funkcjonowanie jego pracownikom, a także daje szerokie możliwości współpracy kontrahentów z firmą, ułatwiając im wiele transakcji.

Subiekt GT posiada w sobie wszystko, co jest konieczne do prowadzenia sklepu, a nawet dużo więcej. Przede wszystkim, ma rozbudowane połączenia z kasami fiskalnymi, urządzeniami wagowymi, skanerami kodów kreskowych, możliwe jest korzystanie z niego z poziomu jednego lub sieci komputerów. Zintegrowany jest z innymi programami przydatnymi przy prowadzeniu firmy takimi jak Rachmistrz do prowadzenia księgowości i ksiąg przychodów oraz rozchodów, czy Gestor GT, czyli programem zarządzania relacjami z klientem.

Ogólnie, program przeznaczony jest dla wszystkich przedsiębiorców, którzy mają dość obsługi klasycznej kasy fiskalnej, wagi niezintegrowanej z komputerem, czy opasłych notatników, w których notowane są wszelkie kwestie dotyczące prowadzenia przedsiębiorstwa. To system idealny dla tych, którzy chcą piąć się wyżej i zdobywać więcej dzięki szerokim możliwościom zarządzania systemami sklepowymi. Jesteśmy po to, by pomóc takim ambitnym osobom osiągnąć swój cel, dlatego oferujemy nowoczesne procesy szybkiego i skutecznego wdrażania systemu Subiekt GT do sklepów i hurtowni, by można było jak najszybciej korzystać z nich i osiągać sukces handlowy za sukcesem. 

Jak wygląda paragon ze sklepu – każdy wie. Ale czy zastanawialiśmy się, na jakiej podstawie tworzone są nazwy widniejące na każdym paragonie? Jednego możemy być pewni – nie są one dziełem przypadku, ani zwykłą fantazją właściciela sklepu, czy też osoby, która programowała kasę fiskalną.

Kasy fiskalne są urządzeniami rejestrującymi każdy zakupiony w sklepie produkt, lub usługę sprzedaną w punkcie usługowym, za pomocą komputera, który wyszukuje niezbędne informacje, oraz drukarki, która drukuje w kilka sekund dowód zakupu na specjalnym papierze. Dzięki kasie fiskalnej możemy szybko wydrukować dowód zakupu dla klienta i dla siebie, oraz obliczyć łączną wartość zakupów. Każda kasa fiskalna posiada funkcję modyfikowania na przykład stawek podatku przypisanych do każdego rodzaju towaru lub usługi, oraz wprowadzania do systemu nowych produktów lub grup produktów i przypisywania im odpowiednich kodów. Czynności te wykonuje się jednak wyłącznie w ściśle określonych przypadkach.

Wymogi prawne dotyczące paragonów obejmują nie tylko stawkę podatku VAT, czy wymóg podawania na każdym paragonie pełna nazwę firmy, godzinę transakcji itp., ale również prawidłowe znakowanie towarów. W sklepach, gdzie istnieją różne grupy towarów, grupowanie to ma sens. Patrząc na paragon zarówno sprzedawca, jak i klient mają możliwość błyskawicznego zweryfikowania, jaki konkretnie produkt widnieje na paragonie. Przykładowo, gdy klient kupuje mleko w półlitrowym kartoniku firmy X, o zawartości tłuszczu 1,5%, na paragonie nie może widnieć jedynie napis „nabiał”, ani też „mleko”. Nazwa towaru musi mieć co najmniej 12 znaków oraz dokładnie identyfikować produkt wśród mleka 3,2-procentowego, w kartonach, butelkach, i o różnej pojemności. Towar nie musi jednak być opisany: „mleko 1,5% w kartonie, firma X, 0,5l”. Wystarczy podać nazwę „mleko 0,5l firma X”, jeśli mleka tej firmy i tej samej pojemności mogą mieć różną zawartość tłuszczu, ale kosztują tyle samo. Nazwa towaru może być jednakowa w przypadku, gdy różne podgrupy tego samego produktu mają różne ceny, bądź objęte są różnymi stawkami podatku VAT. Przykładowo, gdy sprzedajemy ogórki szklarniowe i ogórki gruntowe (w jednakowej cenie), ich nazwy na paragonie powinny się różnić, by było wiadomo, jaki ogórek został sprzedany klientowi. Jeśli jednak ogórki szklarniowe kosztują 5 zł za kilogram, a gruntowe 12 zł za kilogram, to oba rodzaje mogą być nazwane po prostu „ogorek swiezy”. Niestety, aby sprostać wymaganiom prawnym każdy produkt należy odpowiednio nazwać i ręcznie wklepać do komputera kasy fiskalnej.

Inwentaryzacja w sklepach, magazynach czy wielkich marketach to zawsze nerwowy i pracowity czas. Trzeba bowiem sprawdzić, ile towaru faktycznie znajduje się na półkach w sklepie lub magazynie, i skonfrontować ten stan z tym, co mamy w systemie komputerowym, czy tez „na papierze”. Pozwala to stwierdzić błędy systemu, błędy w obliczeniach, czy nawet uwzględnia kradzieże towaru, nie da się ukryć, że w przypadku dużej ilości towaru w sklepie inwentaryzacja daje właścicielom bardzo dużo.

Inwentaryzacje nawet w największych hipermarketach odbywają się ręcznie, za pomocą siły roboczej – grupa osób liczy fizycznie towar i zapisuje jego ilość, a następnie wprowadza się te ilości do systemu. Kolektor danych, zwany też terminalem mobilnym albo przenośnym czytnikiem kodów kreskowych pozwala jednak uniknąć żmudnego spisywania na kartce nazw i ilości towarów. Wyposażony jest od w czytnik RFID, który skanuje kod kreskowy, w jaki wyposażony jest każdy produkt, a później przesyła go do systemu za pomocą złącza IrDA, czyli zupełnie bezprzewodowo. Jednak aby móc odczytać w ten sposób kod kreskowy i przetworzyć go, dany produkt wraz z kodem musi wcześniej zostać zarejestrowany w systemie. Dzięki wysokiej wydajności takiego urządzenia, o pamięci 2MB, możemy zapisać w pamięci nawet 15 do 20 tysięcy towarów! Liczba ta zależna jest od długości pozycji, toteż w dużych placówkach handlowych zaleca się oszczędne stosowanie nazewnictwa towarów.

Obecnie w każdej dziedzinie życia posługujemy się urządzeniami, które pozwalają w łatwy sposób wykonać za nas nieprzyjemną pracę i skrócić czas potrzebny na dane zadanie do minimum. Dzięki kolektorowi danych inwentaryzację w niewielkim sklepie możemy z powodzeniem wykonać w kilka godzin, zaś w hipermarketach przy pomocy kilkudziesięciu sprytnych osób liczących towar, wykonuje się to w ciągu 2-3 nocy. Jak wyglądałaby inwentaryzacja w niewielkim sklepie bez pomocy kolektora? Osoba prowadząca spis musiałaby chodzić z pokaźnym zeszytem, z wyrysowaną tabelką, a następnie liczyć co do sztuki towar na półce i w magazynie i wpisywać do zeszytu w taki sposób: „baton mleczny z orzechami firmy X 50g – 8 sztuk”, i tak przy każdym towarze, których jest setki, a nawet tysiące. Kolektory danych oszczędzają nam żmudnego pisania – wystarczy przy zliczonym towarze położyć nalepkę z liczba sztuk, wcelować w kod kreskowy towaru skaner i wstukać odpowiednią liczbę w urządzenie. Dane z czytnika zostaną automatycznie przeniesione na przypisany do niego komputer, usprawniając nam dalszą pracę przy dokumentacji towaru.